Interview met Charlène over zeven jaar Hello August

Hieperdepiep! Hello August wordt een jaartje ouder. Al zeven jaar ontwerpt Charlène postkaarten en stationery met een glimlach. In deze feestelijke blogpost blikken we samen terug en kijken we vooruit. Charlène beantwoordt zeven vragen over zeven jaar Hello August.

 

7 jaar Hello August

 

Waarvoor staat de naam Hello August?

Charlène: Het woord ‘hello’ is een simpel, herkenbaar, warm woord dat je kan gebruiken om in contact te treden met anderen. Ook via een kaartje kan je connecteren met andere mensen. De merknaam bevat dus een verwijzing naar de sociale connectie die je met iemand aangaat, als je een kaartje verstuurt. 

‘August’ verwijst naar de maand augustus. In die periode zocht ik naar een naam voor mijn bedrijf. August is ook een persoonsnaam en heeft als betekenis: een vrolijk en optimistisch mannetje dat de wereld wat mooier wil maken. Precies hoe ik in het leven sta.”

 

Op welke zakelijke prestatie van Hello August ben je het meest trots?

Charlène: “Ik ben erg trots dat het aantal verkooppunten in eigen land en het buitenland blijft groeien. De interesse van winkels uit Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk… maakt me gelukkig. Dat er zoveel (web)shops geloven in wat ik doe, vind ik geweldig. We zijn goed bezig, denk ik dan.”

 

Wat is het mooiste moment dat je hebt meegemaakt tijdens zeven jaar Hello August?

Charlène: “Mijn deelnames aan ShowUp in Amsterdam zijn altijd een feestje, maar de editie van september 2021 heeft een speciaal plaatsje in mijn hart. Het was fijn om na een moeilijke coronaperiode opnieuw te tonen hoe fier ik ben op Hello August. Ik mocht aan onze stand bekende en nieuwe gezichten verwelkomen. Het was fantastisch om mijn nieuwe producten voor te stellen, een babbeltje te slaan met de eigenaar(s) van mijn verkooppunten en geïnteresseerden wegwijs te maken in ons aanbod. In september 2022 ben ik er opnieuw bij en ik kijk er nu al naar uit om opnieuw te netwerken.”

 

Zijn er in zeven jaar tijd ook moeilijke momenten geweest? Zo ja, welke?

Charlène: “Uiteraard. Als ondernemer zet ik stappen vooruit, maar af en toe ook eens achteruit. Vallen en opstaan, weet je. De coronacrisis was onvoorspelbaar en creëerde onzekerheid. Tijdens de eerste lockdown ging de verkoop verrassend goed. Mensen misten sociaal contact, hadden meer tijd voor de ‘kleine dingen’ en schreven dus een kaartje naar hun dierbaren.

Het ging van een up, naar een down. Mijn verkooppunten moesten meermaals de deuren sluiten of op afspraak werken. De verkoop ging moeizamer en liep vooral in 2021 niet zoals gehoopt. Vandaag ziet de toekomst er rooskleurig uit: 2022 belooft een mooi jaar te worden.”

 

Ben je tevreden over de keuzes die je hebt gemaakt? Zo niet, wat zou je anders doen?

Charlène: “Over het algemeen wel. Soms lopen de plannen niet helemaal zoals verwacht, maar dat hoort bij ondernemen (en heb ik ondertussen weten te relativeren). Ik had misschien net iets sneller de keuze kunnen maken om mijn vorige job als zelfstandig grafisch vormgeefster af te bouwen, zodat er meer tijd vrijkwam voor Hello August.”

 

Wat heeft Hello August je in al die jaren geleerd?

Charlène: “Met voldoende durf en doorzettingsvermogen kan je heel wat bereiken én elke dag kan je bijleren! Hello August geeft me zoveel goesting om me verder te verdiepen in de wereld van het ondernemen. Ook mijn talenkennis spijker ik dankzij Hello August bij. Mijn niveau Engels is al verbeterd, en nu waag ik me ook aan Duits. Vroeg of laat komt dat zeker van pas.”

 

Welke dromen of ambities hoop je nog met Hello August te verwezenlijken?

Charlène: “Ik zou graag nog verder groeien in Europa en Hello August internationaal verder op de kaart zetten. Ook hoop ik om op een dag een vaste werknemer aan te werven. En, er mogen nog minstens zeven jaar bij op de teller!”


Ouder bericht


Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd